Ste kreatívni? Ukážte svoj talent svetu!
Heslo „odvážnym šťastie praje“ by sme dnes pokojne mohli trošku poopraviť na motto „odvážnym a kreatívnym šťastie praje“. Denne nás o tom presviedčajú príbehy šikovných ľudí, ktorí si išli tvrdo za svojim snom a svoje hobby posunuli na profesionálnejšiu úroveň v podobe vlastného blogu či webovej stránky.
Rovnakí, a predsa iní
Tlak konzumu nás akoby núti siahať aj po alternatívach bežne dostupného tovaru, ktorý ponúkajú obchodné reťazce, a tak produkty s nálepkou „handmade“ sa tešia mimoriadnej obľube. Svedčí o tom viacero portálov prezentujúcich originálnu handmade tvorbu doma i vo svete (www.sashe.sk, www.mawile.sk, www.handmade.sk, www.fler.cz, www.etsy.com, atď.).
Trh je otvorený všetkým tým, ktorí sa rozhodnú prezentovať svoju domácu tvorbu aj mimo obývačky. Najjednoduchšou formou je podnikanie cez internet. Na druhej strane, ak chcete vyniknúť v množstve šikovných ľudí, musíte zaujať, odlíšiť sa od ostatných. Jednou z možností je vystúpiť z davu a <strong>založiť si vlastnú internetovú stránku.
Aj čas sú peniaze
Ak ste sa rozhodli začať podnikať, gratulujeme! Hneď v úvode Vám chceme pripomenúť, aby ste si boli vedomí svojej ceny a hodnotu výrobkov nastavili primerane. Konkurencia je veľká, no ak sa chcete na trhu nejaký čas udržať, zbytočne neznižujte cenu svojich produktov. Vy najlepšie viete, koľko Vás stál materiál a koľko času ste strávili nad ručnou výrobou. Kvalitnou handmade tvorbou si určite nájdete spokojnú klientelu.
Originálne produkty si zaslúžia originálny eshop
Predpokladáme, že všetci, ktorí sa rozhodli ísť cestou handmade, robia to, čo ich baví a v každom svojom výrobku nechávajú kus zo seba. Pri tvorbe webu by ste mali myslieť na to, aby internetový obchod vystihoval najmä Vás a to, čo zákazníkom ponúkate. Originálny, ľahko zapamätateľný názov a kvalitne spracovaný a prehľadný web sú polovicou úspechu. Zvolená grafika, ale aj jazyk stránky by tiež mali korešpondovať s Vašou filozofiou.
Príbeh predáva
Vaša práca si zaslúži dokonalú prezentáciu. Okrem kvalitných fotografií sa do povedomia potenciálnych zákazníkov dostanete aj vlastným príbehom značky (sekcia „O mne/ O nás“). Rozhodne zaujme aj motto, ktoré dokonale vystihne Vašu značku. Nezabudnite na detailný popis jednotlivých výrobkov, či už ide o bižutériu, trendové módne doplnky alebo bytové dekorácie.
Buďte k zákazníkom (o krok) bližšie
Prepojte svoj internetový obchod so sociálnymi sieťami, pravidelne so svojimi zákazníkmi komunikujte. Vhodné je tiež umiestniť na stránku e-shopu blog, ktorý budete postupne plniť článkami či zaujímavými momentmi zo života. Raz za čas môžete pripraviť zaujímavú akciu alebo súťaž o Vaše výrobky.
TIP OD CREEO.SK: Zapojte svojich zákazníkov do chodu Vášho obchodu. Motivujte ich, nech ukážu svetu Vaše produkty. Okrem toho, že zviditeľnia Vašu značku či logo, ich spokojnosť sa bude šíriť do sveta. A, neexistuje lepšia reklama, ako spokojný zákazník.