Pri založení eshopu
Internet v dnešnej dobe poskytuje neobmedzené možnosti. Spoločnosti obchodujúce na internete dosahujú obrovské tržby, obrovské zisky. Všetko čo sa donedávna predávalo len v kamenných predajniach sa dnes presúva, predáva na nete. Online kúpite všetko. Elektroniku, parfémy, náhradné diely pre autá, drogériu, oblečenie, či napríklad potraviny s donáškou domov. Internet je bežnou súčasťou nášho života. Využíva ho prevažná časť obyvateľov, využíva sa v mobiloch, autách, v elektronike. Je to obrovský trh s obrovským potenciálom a denne sa tam točia miliardy. Tak prečo to nevyužiť a nerozbehnúť vlastný biznis.
Internet je obrovský trh na ktorom môžeme predávať produkty bez obmedzenia na určité územie a môžeme oslovovať denne tisíce potencionálnych zákazníkov s pomerne nízkymi nákladmi.
Jednou z možností rozbehnutia vlastného online biznisu je prevádzka eshopu. Eshop viete vytvoriť a spustiť za pár dní a eur, ale tak isto Vás nový eshop môže stáť tisíce eur a mnoho týždňov príprav a práce. Všetko záleží od technického riešenia, spôsobu predaja, druhu a množstva tovaru a iných nemenej dôležitých faktorov. Pokiaľ chcete vybudovať naozaj úspešný eshop, je potrebné si dať záležať a nič nepodceniť.
Konkurencia na internete je veľká a stále rastie, preto keď chceme patriť medzi tých úspešných, ktorým eshop prináša slušné zisky nemôžeme sa uspokojiť s priemerným eshopom, priemernými službami, priemernou komunikáciou so zákazníkmi, ale musíme sa snažiť a robiť to lepšie ako to robia ostatný, lepšie ako to robí tá priemerná väčšina. Ľudia si nás musia ľahko zapamätať a rýchlo spoznať že sa jedná o náš produkt, o náš eshop. Musia vedieť že nám na nich záleží a nákupom u nás získajú omnoho viac ako len zakúpený produkt. Získajú pomoc, podporu, poradenstvo, ktoré nekončí zakúpením produktu.
VÝHODY ESHOPU:
– Minimálne náklady na spustenie,
– Môžete si otestovať svojho podnikateľského ducha bez veľkého finančného rizika.
– Otvorené 24 hodín, 7 dní v týždni bez obmedzenia na geografickú polohu, mesto, kraj, oblasť, štát.
– Svet žije online.
Čím dlhšie budeš čakať, tým viac rastie konkurencia.
EŠTE PREDTÝM NEŽ SA PUSTÍTE DO ZAKLADANIA ESHOPU
– Od akého dodávateľa tovar nakupovať
– Aký systém predaja, spolupráce s dodávateľom
– Aké produkty budeme predávať
– Akú konkurenciu máme v danej oblasti (ceny konkurencie, plusy a mínusy konkurencie v porovnaní s nami, ponuka produktov, atď
– Premyslieť logistiku (od dodávateľa k nám, od nás k zákazníkovi, atď)
AKO ZAČAŤ, ČO POTREBUJEM:
Mnoho ľudí sa pýta čo je potrebné pre predaj cez eshop. Online podnikanie je podnikanie ako každé iné. To znamená, že budete potrebovať živnostenské oprávnenie. Potrebujete buď živnosť alebo inú právnu formu napr. s.r.o. K predaju potrebujete živnostenský list.
Živnostenský list pre predaj tovaru:
– kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo iným prevádzkovateľom živnosti (veľkoobchod)
Kvalitná doména
Adresa na ktorej sa eshop bude nachádzať.
Eshop
Pre predaj cez internet je podstatný kvalitný eshop. Musí nielen dobre vyzerať, ale musí byť dobre spracovaný aj po technickej stránke, aby spĺňal všetky požiadavky.
Bankový účet
Pre príjem platieb za tovar.
Doručovateľa – Kuriérska spoločnosť
Zasielanie a doručovanie tovaru zákazníkom je pri eshope veľmi dôležité. Aby sme mohli tovar zasielať zákazníkom rýchlo, spoľahlivo a cenovo výhodne je potrebné mať premyslenú logistiku. Ako zasielať, akou spoločnosťou, za akú cenu, atď.
Splniť zákonné povinnosti
Pri prevádzke eshopu musíme splniť rôzne zákonné povinnosti, inak nám hrozia pokuty.
Postupne si budeme v nasledujúcich článkoch rozoberať prevádzku eshopu. Bod po bode od založenia, prevádzky eshopu, možností spolupráce s dodávateľmi, doručovania tovaru, platieb, povinností, atď.
Nabudúce si rozoberieme rôzne formy spolupráce s dodávateľmi a spôsoby logistiky pri rôznych spôsoboch spolupráce.