Opustený košík a ako získať späť stratený predaj
Keď nakupujem online, rád porovnávam obchody, predtým než si kúpim nejakú vec. Vložím si niečo do košíka a často prehliadam viaceré online obchody, než konečne vyberiem ten, kde nakúpim. Niekedy sa stáva, že uprostred nakupovania odvedie niečo moju pozornosť, či už sú to deti, iné stránky, nejaká iná práca. No niekedy v poslednej chvíli opustím svoj nákupný košík aj keď mám všetky informácie o doručení, platbách a nič ma nevyrušuje v nákupe. Jednoducho si to chcem ešte premyslieť, rozhodnúť sa.
Nakupovanie je plné prerušení
Ľudia sú prerušovaní pri online nákupoch a tiež mnohokrát nie sú 100% presvedčený, že produkt chcú kúpiť aj napriek tomu, že ho majú vložený v košíku.
Ale hádajte čo?
V minulosti sa mi stalo, že po tom, ako som nedokončil nákup na jednom z e-shopov mi prišiel po pár hodinách mail s upozornením, že na eshope mám košík s vloženým tovarom a čaká na moje dokončenie objednávky. Email bol nenútene a vtipne napísaný. Vrátil som sa na eshop no stále som nebol presvedčený o tom, že tovar chcem zakúpiť konkrétny tovar. Na druhý deň prišiel ďalší mail, v ktorom som získal kupón na 10% zľavu na tovar z eshopu. A bolo rozhodnuté. Objednávku som dokončil a tovar zakúpil.
Keby som nedostal tieto e-maily, pravdepodobne by som na to zabudol a nákup vôbec nerealizoval.
A ak by som nákup aj realizoval, neviem či by to bolo práve na spomínanom eshope, nakoľko tých eshopov som prezeral viac.
Obnova stratených predajov
Z predchádzajúceho textu vyplýva, že každý eshop by mal mať nejaký koncept ako riešiť opustené košíky. Najlepšie mailom. Takýto koncept nie je žiadna novinka, no mnoho eshopov ho nerealizuje a tým prichádzajú zbytočne o predaje.
Ako ho implementovať?
A čo je ešte dôležitejšie, koľko e-mailov by ste mali posielať a čo by ste mali v nich napísať?
V prvom rade treba zvážiť faktor obťažovania. Keď príde niekomu viac mailov z nejakého eshopu, môže ho to začať obťažovať a už nenakúpi u Vás nikdy.
Koľko zákazníkov sa vráti po odoslaní e-mailu?
Pri pohľade na štatistiky stratí eshop zhruba 20% zákazníkov pri procese platenia a zadávaní ich údajov.
Nech už je ich dôvod nedokončenia objednávky akýkoľvek, títo zákazníci sú veľmi blízko k objednávke a často potrebujú len malé postrčenie k tomu, aby dokončili svoju objednávku.
V dôsledku opustenia košíku posielam prvý e-mail s upozornením na opustený košík v rozmedzí okolo 4-hodín.
Prečo 4 hodiny?
Dôležité je odoslať prvý e-mail, ešte kým je železo horúce. (Železo sa kuje za horúca)
Výsledkom je, že tento prvý e-mail získava spať približne 10% opustených košíkov.
Koľko e-mailov odoslať?
Väčšina obchodov, na ktoré som narazil, posielali len jeden e-mail, pretože nechcú svojich zákazníkov obťažovať. Ak však zastavíte na úrovni 1 emailu, pripravujete sa o potenciálne predaje. Niektorí ľudia potrebujú čas na to, aby popremýšľali o kúpe, prípadne môžu na to aj úplne zabudnúť ak im to nepripomeniete.
Ak sa zákazník nevráti a nedokončí nákup, výsledkom je odoslanie druhého pripomienkového e-mailu po 24 hodinách s určenou napr. 10% zľavou.
Sú prípady, keď eshopy posielajú aj tri maily a aj po tom treťom je percento ľudí, ktorý dokončia svoj nákup. No treba určite poskytnúť zákazníkovi v treťom maily lepšiu ponuku, akú ste mu zaslali v tom druhom.
Koľko mailov odoslať, je na zvážení každého. Ide o to aby ste neprekročili hranicu tzv. obťažovania, čo by Vás mohlo pripraviť aj v budúcnosti o týchto klientov.
Percento dokončenia nákupného procesu po odoslaní mailov s upozornením, so zľavou, s bonusmi je vždy iné, závislé od eshopu, produktu, atď, ale približne je to niekde medzi 20% až 30%. Teda z opustených košíkov sa vráti na eshop a dokončí proces nákupu cca 20% – 30% ľudí. Čo je veľmi slušné číslo a hlavne ste neprišli zbytočne o objednávky a zákazníkov.
Rozbehni svoj vlastný online b
U nás získate poradenstvo v otázkach prevádzky, podmienkach a všetky informácie aj pre tých čo nevedia, kde a ako začať.