Hľadáte spôsob ako si privyrobiť? Vyskúšajte prevádzku vlastného blogu. Ako získať peniaze z vlastného blogu? Čítajte naše typy a dozviete sa viac.

Nemusíte byť slávny, alebo mať obrovskú návštevnosť, hoci príjem peňazí z vášho blogu bude do určitej miery závisieť od oboch týchto faktorov. Ak viete vytvárať cenný, alebo zábavný obsah, môžete zarábať prostredníctvom vlastného blogu.

Ponúkame pár možností, ako môžete speňažiť blog:

1. Používanie reklamných programov.

Na SK máme v ponuke viac reklamných programov, ktoré môžete jednoducho implementovať do blogu a tak začať zarábať. Spomeňme napríklad  Google Adsense, Etarget.  O čo ide? V princípe zobrazujete rôzne reklamy tretích strán, (bannerové, textové, prípadne kombinácie reklám podľa Vášho nastavenia) a za každé kliknutie na reklamu získate províziu.

Upozornenie pre nováčikov: Neklikajte si na reklamu sami, pretože Vám účet zablokujú.

Reklamy môžete vložiť na úvodnú stránku, do textov, do bočného panela, alebo kdekoľvek, kde myslíte, že to bude prinášať výsledok. Samozrejme sú pozície reklám, ktoré sú viac, či menej výnosné. Je preto dobré si naštudovať najlepšie odporúčané pozície, alebo si vyskúšať rôzne pozície na vlastnom blogu a uvidíte čo najviac funguje. Ľudia sú už voči reklame imúnny a preto sú vhodné netradičné, ale viditeľné pozície.

Výhody:

  1. Môžete začať zarábať takmer okamžite
  2. Máte na výber viac formátov reklamy (textové, bannerové, rôzne veľkosti a podobne)

Nevýhody:

  1. Nižšie zárobky (v porovnaní s inými možnosťami speňaženia blogu.)
  2. Návštevníci Vášho blogu/stránky Vám odchádzajú z blogu po kliknutí na reklamu

2. Používanie partnerských programov – AFFILIATE

AFFILIATE pracuje na princípe, že spoločnosť ktorej výrobky, alebo služby prezentujete  vám zaplatí províziu za sprostredkovaný predaj, alebo inú akciu. Návštevníci vidia reklamu spoločnosti na vašich webových stránkach. Ak kliknú na reklamu a tým prejdú na stránku inzerujúcej spoločnosti a vykonajú akciu (nákup produktu/služby, registráciu, vyplnia formulár a podobne), dostanete zaplatené. Akcia, ktorú musí návštevník urobiť sa líši podľa inzerujúcej spoločnosti: niektoré spoločnosti platia za kliknutie (PPC), zatiaľ čo iné platia za nákup, alebo dokonca za vyplnený formulár, registráciu a podobne. Ak chcete využívať affiliate marketing na svojej stránke/blogu môžete sa zaregistrovať priamo u firmy ktorá poskytuje možnosť affiliate, alebo môžete využiť aj portál, ktorý združuje všetky podobné firmy. Na Slovensku je to napríklad Dognet.sk. Vyberiete si z ponuky spoločnosť, ktorá vám najviac vyhovuje a môžete do pár minút začať prezentovať dané produkty, či služby.

Na SK a CZ máme viacero affilákov, ktorých mesačné príjmy z affiliate sa rátajú v tisícoch eur.  (viac v pripravovanom článku)

Výhody:

  1. Vyššie zárobky (záleží od zvolenej kampane, provízie a podobne)
  2. Veľká ponuka affiliate partnerov (máte na výber produkty, služby, ktoré sa tématicky hodia k Vášmu blogu)
  3. Minimálna investícia

Nevýhody:

  1. Spoľahnutie na partnerskú stránku, ktorú inzerujete – Vaši návštevní prechádzajú na web inzerujúcej spoločnosti, kde vykonajú akciu, či už nákup, vyplnenie formulára a podobne. Vaša stránka, bannery, odkazy môžu byť graficky a obsahovo jedinečné, avšak to čo rozhoduje o úspechu je dobre vyzerajúca partnerská stránka, ktorá vyzerá dôveryhodne, graficky a obsahovo zaujímavo a má samozrejme kladné referencie. Teda nie všetko je vo Vašich rukách.

3. Bannery

Tak isto ako môžete vložiť na blog reklamy od google adsense, môžete ponúknuť firmám aj zverejnenie vlastnej reklamy na Vašom blogu/web stránke. Ponúknite možnosť zverejnenia reklám, bannerov rôznych formátov na Vašom blogu. Pokiaľ má Váš blog vyššiu návštevnosť, určite sa nájdu firmy pre ktoré je Váš blog zaujímavý a navštevuje ho ich cieľová skupina, takže si s radosťou zaplatia zverejnenie banneru na Vašej stránke.

Výhody:

  1. Vyššie zisky

Nevýhody:

  1. ————————-

4. PR, Reklamné články

Tak ako môžete predávať reklamný priestor pre uverejnenie bannerov, môžete predávať aj uverejnenie PR, Reklamných článkov. V dnešnej dobe je content marketing (obsahový marketing) dôležitou súčasťou každého dobre fungujúceho webu, eshopu, či akéhokoľvek projektu. Blogy, web stránky s vyššou návštevnosťou sú cielene vyhľadávané za účelom zverejnenia článkov so spätným odkazom. Aby bol Váš web/blog zaujímavý z pohľadu firiem musí mať dostatočnú návštevnosť a obsahovať hodnotný, relevantný a konzistentný obsah. Pokiaľ tvoríte hodnotný a unikátny obsah (žiadne kopírovanie obsahu z iných stránok) zvyšuje sa aj pozícia umiestnenia v google vyhľadávaní a tým Vám stúpa aj návštevnosť a ste zaujímavý pre firmy a môžete pýtať za uverejnenie článku viac.

Výhody:

  1. Vyššie zisky (pri vysokej návštevnosti aj vysoké príjmy za zverejnenie článkov. Desiatky až stovky eur za článok )

Nevýhody:

  1. ———————–

5. Spoplatnenie obsahu

Pokiaľ je Váš blog naozaj dobrý, články sú zaujímavé a ľudom niečo dajú môžete spoplatniť určitý obsah. Lenže to už musí byť blog s vyššou návštevnosťou a naozaj zaujímavý, aby boli ľudia ochotný zaplatiť za odomknutie obsahu napríklad za mesačný poplatok. Na Slovensku máme pár takýchto blogov a nejedná sa o veľké, známe weby. Dokážu zarobiť ich majiteľom slušné peniaze.

6. Predávaj produkt, najlepšie svoj produkt

Keď už máte blog s návštevnosťou, tak prečo to nevyužiť vo svoj prospech. Nemusíte pomáhať predávať len ostatným a získať za to províziu, keď môžete predávať vlastný produkt, či službu a zarobiť omnoho viac. Neviete čo? Tak napríklad zaujímavý produkt pre predaj na blogu je vlastný e-book. Za ten čas čo ste sa venovali písaniu blogu je už z Vás výborný pisateľ, máte prehľad o rôznych témach. Ak máte nápad na zaujímavú tému ebooku, no bojíte sa toho, že nemáte dostatok skúseností z danou témou, nevadí. “Odborníkom sa nikto nenarodil. Ale štúdiom sa odborníkom môže stať.“ Pri troche vytrvalosti a štúdia môžete napísať ebook o ktorejkoľvek téme a môže to byť bestseller.

Príkladov úspešných stránok, ktoré zarobili majiteľom predajom ebookov desiatky tisíc eur máme na SK a CZ viac.  (viac v pripravovanom článku)

Výhody:

  1. Vysoká marža
  2. Bez nutnosti nakupovať produkty z veľkoobchodov a investovať do nákupu
  3. Budujete svoje meno, svoj blog, svoju značku
  4. Získate určitý status

Nevýhody:

  1. —————————

 

Ak nájdeme aj iné možnosti zarábania na blogoch, pridáme ich sem. Ak Vás článok zaujal, budeme radi, keď ho budete zdieľať na sociálnych sieťach, alebo nám dáte aspoň svoj LIKE.